Isgata

Krut har varit så fin den här veckan! Både på träning och när jag ridit själv! Nu har jag mycket med mitt UF-företag att göra några dagar, så då passar det bra att han ska få några lite lugnare dagar. Massage och rykt, och lufsa runt i skogen.
Det är ju lite roligt att Krut helt plötsligt är den som tar "mest plats". Förut var det ju Farina som var den stora stjärnan i stallet (och har alltid varit, kommer alltid att vara enligt henne själv), men nu är det Krut som fått stjärnstatus. Han får mest uppmärksamhet och har liksom högsta prioritet. Lite kul när man tänker på det, att Krut faktiskt börjar bli stjärnan. Och han gör det bra! Han har varit så fin senaste tiden, nu känns det som att vi skulle klara precis vad som helst. Han är hur kul som helst att rida! 
 
Imorse när jag vaknade var det total isgata precis överallt! Gårdsplanen och vägen var som en skridskobana. Tyvärr var hagarna också det. Igår när det regnade så blev det stora vattenpölar som nu frusit. Vi kanske är larviga men vi vågade faktiskt inte släppa ut dom i hagen, trots att de har brodd. De biter ju knappt nu ändå när isen är så hård. Dessutom är ju Tommen oskodd och obroddad, och det vore inte så roligt om han skulle halka.. 
Det gick att leda ut dom till vår gamla ridbana/rasthage bakom stallet, så de fick gå där medan jag mockade och gjorde iordning stallet. Sen fick de helt enkelt stå inne. 
Men jag kunde trixa lite med lektionerna idag så jag och mamma ska snart åka hem igen, och då får vi se i dagsljus om det går att släppa ut dom nånstans. 😅
SOMMAR!!! 

Kommentera här: