Fullt ös medvetslös!!!!

Alltså herregud, senaste veckorna har det varit fullt ös medvetslös! Det har varit treårstest med Sugar, som fick bra. Han växer så det knakar vilket gör att han hamnar i framvikt i dagens läge, men domarna var säkra på att han kommer bli riktig fin när han växt ikapp sig själv. Han fick 7 på allt förutom typen, huvud-hals-bål och skritten som han fick 8 på! Vi är jättenöjda!
Dagen efter debuterade jag och Surprice msvB4 på 66.9% och en 2:a plats. Han börjar bli taggad på tävling så jag red på säkerhet denna gång, eftersom det var lag ville jag inte sabba något. Domarn tyckte om det hon såg men önskade mer nyanser i det hela. Jag håller mer till 100% men är ändå jättenöjd! Det var ju också div 1 och eftersom jag är junior fick jag koeff 1.05 vilket gjorde att vi fick 70% i laget. Laget slutade 3:a!! Första gången rkk har div 1 lag i dressyr tror jag!!!

Hela förra veckan var jag på örsta på kvällarna och förberedde inför vår nationella ponnydressyr. Det har varit sena kvällar och tidiga mornar om man säger så, men det har varit så värt det för vi fick massor med beröm! Det är så roligt, alla var jättenöjda. Som grädde på moset kvalade jag och Farina till SM! Waaaahhh kan inte fatta det, Farina som varit helt knäpp och jag varit livrädd för henne. Nu är vi kvalade till SM. Vi fick 65.8% ena dagen och 65.2% andra dagen. Dock har hon varit ganska seg, men nästan inga missar vilket man tjänar poäng på. Nu hoppas vi att kvalen räcker så v får åka till dagstorp. Vore superkul!!

Och nu har vi precis haft revy på skolan. Alla 9:or på skolan har jobbat hela våren med den och den blev jättebra. Imorgon ska jag lämna in sista engelskauppgiften innan jag är helt klar i grundskolan. Känns så bra! Då kan jag fokusera enbart på junior-SM 3-6/6! :D 



 

Kommentera här: