Slut på sommarlovet

Nu är det slut på sommarlov för Krut😝 Han fick vila när vi var på SM med Farina. Då släppte dessutom pappa ihop Tommen och Krut i hagen och lät de gå där det är mest gräs haha. Krut rullade fram när vi kom hem igen😂 

Första dagarna har jag varit ute och ridit honom i skogen. Mamma har cyklat med så jag har kunnat jogga honom ganska mycket. Bara rakt fram i ett lagom tempo. 
I torsdags red jag ett pass på banan. Han var lite stel och tyckte det var lite jobbigt. Under det passet red jag i stort sett bara övergångar av olika slag. Det funkar väldigt bra på honom, han blir både mjuk och fin av det och blir lyhörd👍🏼 igår, midsommarafton, fick han vila då jag jobbade på eklunda och sen hade vi midsommar/födelsedagsfirande direkt när jag kom hem. Idag red jag honom på banan igen och han var väldigt mycket finare redan från start😁 idag började vi rida lite mer skänkelvikningar och skolor, mest bara för att han ska få börja böja lite på kroppen. I galoppen red jag bland annat förvänd galopp och den har verkligen blivit bättre på kort tid! 😀 
Imorgon väntar något spännande för Krut, och mamsen 😜 

Kommentera här: