nu är det sportlov gott folk

japp, som rubriken lyder; nu är det sportlov! Så himla härligt! Gillar loven såhär på vårkanten, det blir ljusare och man är alltid lite gladare! För några år sen tillbringade jag nästan hela lovet hos mina kusiner och det var typ det bäääästa lovet ever. Det innehöll typ allt, avkoppling och break från min vardag, samtidigt som det innehöll mycket häst ändå  😉 och så lärde jag mig tycka om både havregrynsgröt och tjockpannkaka😋
 
Vi har haft en riktig slapparlördag idag! Stallet fixade vi imorse. Sen kollade vi på stafetten samtidigt som vi käkade frukost. Det var spännande hela loppet fram till mål verkligen. Jag brukar föredra att kolla reprisen efteråt annars när jag redan vet hur det gått. Jag blir så nervös och vill så gärna att det ska gå bra för Sverige, och det är så jobbigt att titta då haha ! När silvermedaljen var säkrad traskade jag och mamma ut i stallet igen. Först red jag Sugar hemma på banan. Han var fin! Speciellt i traven när jag satt ner litegrann för då lägger han mer vikt på bak och jag får han mer framför mig. Han ger en mäktig känsla! 
 
Knut och Farina skulle ut på promenad i skogen men vi ändrade våra planer då det är så halt på vägarna nu. De har bara två brodd per sko i och det biter inte så bra, de halkar så lätt och det vågar vi inte riskera. Vi promenerade de i en av sommarhagarna istället. Men de fick feeling och ville busa runt där en stund istället. De uppskattade att få busa av sig ordentligt😉
 
Veckan som gått har också varit lugn. Jag var hemma i början på veckan då jag var förkyld. Passade på att kolla OS ena dagen men i onsdags var ju allt inställt pga storm i sydkorea. Så då fick jag kolla på annat.
Tränade med Sugar i onsdags också och han skötte sig verkligen hur bra som helst. Han är så snäll och fokuserad varje ridpass. Han är också väldigt fin och har så lätt för sig! Han är väldigt rolig att jobba med. Han fick en stor stjärna av både oss och HW efter i onsdags! ⭐️ 
 
Den här veckan som kommer så kommer jag göra en hel del, men höjdpunkten är helt klart GHS!!! Vi är där torsdag-fredag och även söndagen när RKK ska dit. Så kul! 
 
 

Kommentera här: