Tävling på rkk 12-13/5-18

Är verkligen ledsen efter den här helgen. 

Farina har verkligen inte varit sig själv, redan i lördags morse var hon seg och däven. När jag ridit har hon inte haft den här härliga energin hon brukar ha , jag har fått driva varje steg för annars stannar hon. Hon brukar vara lite seg i starten i början, men efter lite lätt jogg där hon får komma igång blandat med skrittpauser så brukar hon komma igång och då är det knappt att hon vill skritta. Hon vill bara mer och mer och mer. Men inte nu🤔☹️Därför är jag väldigt ledsen eftersom hon inte varit sitt rätta jag, och därför kan jag inte heller kräva att hon ska prestera på topp. samtidigt som jag så gärna hade velat sätta kvalen. Helst förra veckan redan för då var hon så fin, men tyvärr gjorde vi inte det ändå. 
Denna helg hade vi därför verkligen förhoppningar på att vi skulle klara det! Farina förtjänar det verkligen!  
 
Första starten i lördags var hon verkligen inte sig själv. Bara seg och noll energi genomgående. Då fick vi 64%. 
Till andra starten energiladdade både hon och jag ordentligt . Av med mössan på henne och massa kaffe till mig typ (inte så gott btw😝). Tog lite längre framridning, så hon skulle få chans att pausa lite mer. Då blir hon som bäst. Fortfarande inte som hon brukar var. Visst hon gick fram men det var verkligen inte frivilligt. Men bättre än första klassen! Inne på banan ett ok program. Jag vill så gärna att Farina ska vara glad och tycka det är enkelt och roligt, tycker jag också att det är kul. Blev såååååå glad när vi fick resultatet, 67.2!!!!!! Åhhhh!!!! Och vet ni?!? Vi VANN!!!😍😭 🦄💖💖💖💖💖 hon är verkligen bäst!!! Första nationella vinsten för oss båda!. Hon är verkligen bäst som gör allt för mig trots att hon inte var på topp😭❤️ 

Till idag var jag kluven om jag skulle starta ens. Ville försöka sätta sista kvalet, men samtidigt var hon inte sig själv och så. Valde till slut att starta en klass. Hon var fortfarande trött och matt, men enligt alla andra såg det riktigt bra ut. Även domarna tyckte det för vi låg på 6.5-7 genomgående hela traven!!! 
Till galoppen missade vi två sjukt retliga saker, dels fattningen efter ryggningen samt en förvänd. Det är inte heller likt henne att missa på såna saker, även fast jag lägger skulden på mig att jag inte red bättre. 
Vi slutade på 64% här med. Räknade på ifall vi hade haft 7or på det vi missade och då hade vi haft vårt sista SM-kval fast Farina inte var som bäst denna helg. Det glädjer mig att vi ändå börjar nosa på den nivån vi vill ligga på, samtidigt som jag kommer gräma sönder mig själv både en och två och tre gånger för att jag inte red bättre idag, när hon ställde upp för mig liksom. 

DOCK så misstänker vi att hjärtat börjar bli brunstig nu, det är precis de symtomen vi ser. Hon är alltid matt, däven, lite låg liksom, dagarna innan själva brunsten bryter ut. Och med tanke på våren (sommarens?) snabba uppkomst är det nog inte så konstigt ifall känslorna spirar 🦄❤️🐴 . Nu ska iaf hjärtat få vila i några dagar , för nu har hon tävlat tre helger i rad och tagit både placeringar, vinster och SM-kval😘😘😘😘😘😘 
(null)

(null)

(null)

(null)
👆🏼😍🤩💖💖🦄😭⭐️⭐️⭐️❤️ 
(null)


Kommentera här: