Upp och ner

Hej hej, längesen jag skrev här nu. Det har inte funkar att blogga från mobilen när jag tänkte skriva för ett tag sen. 

Surprice och jag har haft lite otur på senaste tävlingarna minst sagt. I Segersta stämde inget första dagen och andra dagen avlöste missarna varandra. I samråd med Heléne anmälde vi då oss till Vartofta helgen efter och då var allt runt omkring så rörigt så det mentala var inte riktigt med. Nu i Vartofta var det en domare som var sen, så min starttiden flyttades. Helst plötsligt ropar speakern in mig 5 min tidigare än de sagt från början fast domaren inte var på plats än. När de säger att man ska starta 10 min senare än man tänkt, planerar man ju genast om så hästen är perfekt till den nya starttiden. Så då hann jag inte bli riktigt färdig och det var synd, det var inte många poäng jag hade behövt för att få det där sm-kvalet. Likaså andra klassen. En strykning innan mig gjorde att de ville ha in mig tidigare. Något vi sa nej till eftersom jag behövde de där minuterna innan start. Så även där blev jag lite stressad liksom. Det var ännu tråkigare här för det var 6 poäng denna gång för att komma upp i 65%. 
Nu har Surprice vila hela veckan. Igår vaccinerades han och kollade tänderna. Han var lite vass, så nu hoppas vi att vi är fit for fight snart! 

Farrebarre var också vass, hon behöver raspas 2 ggr per år. Hon  blir ganska orolig i munnen när hon är vass så även hon borde bli bättre nu. Annars har hon varit väldigt fin, jag har dessutom kunnat rida henne själv nu några dagar. Jättenöjd för det är ett framsteg! :D 

Sen har vi ridit Sugar nu också! Vi red hemma förra veckan, men vi har ännu inget staket så mamma har longerat oss. Men han har varit så duktig så vi släppte loss oss och red själva. På helgen sen åkte vi till örsta och då red jag själv hela passet. Han är världens snällaste och fattade rätt galopp båda gångerna. 


Kommentera här: