msvB debut!!

Igår åkte jag och Surprice till Katrineholm.
Först red vi msvC1. Jag och mamma hade en plan på framridningen som vi följde, tyvärr gick Surprice lite med handbromsen i hela tiden. Jag fick han med på noterna men den där egna framåtbjudningen fanns liksom inte. Vi misstänkte att han var skitnödig vilket han också var för direkt efter ritten bajsade han.. ^^ Ritten var i stora drag bra, men tyvärr tre kostsamma missar (ryggningen, galoppfattningen och första enkla bytet) som vi fick 4:or på, det var synd ju såklart. Men det däremellan var bra och vissa grejer riktigt bra! :D
Han gick ju som sagt lite med handbromsen i hela tiden vilket gjorde att jag inte fick honom riktigt på bakbenen som jag ville.
Vi slutade på 65.8% och hamnade strax utanför placering. Första gången vi inte blev placerade någonsin! ;)
 
Till klassen efter hade jag pratat med Helene och hon tyckte vi skulle rida fram som vi planerat innan ändå fast han var lite trög i första klassen.
Denna gång var det msvB2 som gällde. DEBUT!! :D Jag red även på kandar, han trivs väldigt bra med det så därför tog jag det.
Till den här klassen kändes han mycket bättre, så det kändes bra när vi gick in på banan. Han dansade fram nästan lika bra som på träning i traven, det var verkligen superroligt! Ryggningen fick vi lite sämre på igen och skritten fick vi inga överbetyg på, den är lite återhållsam. Galoppen gick bra till en början, 8m volterna som varit så svåra på träning fick vi 7.5 på! Sen kom vi till bytena. Första bytet var han efter bak, han har typ aldrig varit det så det kanske var jag som gjorde en otydlig hjälp eller så förstog inte han att han fick byta på banan. Till andra bytet trodde inte jag att han bytte alls, men det gjorde han och det var rent och jättefint men då bröt jag av efteråt. GAAH. Så det var helt mitt fel. Vi fick 4:or på båda bytena vilket drar ner rätt mycket. Till uppridningen sen så bytte han däremot galopp själv utan att han skulle göra det. Haha!
Men vi slutade på 65.5% här och var även här strax utanför placering!
 
Sen fick vi skynda oss hem för att hinna till RKK's årsmöte. Där fick jag pris för bästa dressyrryttare i klubben på både ponny och storhäst! :D
 

Kommentera här: