Höstlovets början

Första dagarna på höstlovet har minst sagt varit händelserika! Jag har haft fullt upp precis hela tiden. Fast det har bara varit roliga saker så det bekommer mig inte att det är fullproppat schema! 

Hela helgen har jag haft fullt ansvar för eklunda och hästarna där medan Zeiloth var på Elmia! Roligt men lite läskigt att få sånt stort ansvar, men allt gick bra😀 ska dit på fredag när det är Eklunda Open, å även kanske på torsdag för att hjälpa till att förbereda🐴🌟 
Förmiddagar mån-tors den här veckan går jag på en intensivkurs för körkortsteorin. Glad att jag tog chansen att gå intensivkurs. Dels passar det mig att kötta på under kort tid, men också för att jag har redan lärt mig väldigt mycket som jag kommer ha stor nytta av när jag kör. Det passar mig bra att få allt sammanhängande liksom. 
Igår hann jag rida alla tre efter teorin och innan det blev mörkt. Tumme upp på den liksom 👍🏼 först red jag Farina på banan. Hon var pigg men fin. Jobbade på med samlingen i både trav och galopp. Galoppen är roligast tycker jag, hon är såååå fin där. Men jag måste verkligen jobba med hennes trav också. Bara på någon vecka har den utvecklats så det är upp till mig nu att fortsätta jobba med den. 
Sen red jag ut på Krut. Han var på bushumör och försökte smita hem flera gånger. Men jag vann över honom varje gång för vi kom runt hela rundan😆 han låtsades bli rädd för stenar, snöpinnar eller nåt (för mig) osynligt 🤣 
När jag kom hem stod Sugar färdig så det var bara att svinga sig upp på nästa häst💃🏼 Sugar var också jättefin! Han ska få träna för Helene på onsdag. Tänkte egentligen ta Farina då men vi känner att det kan vara bra att få Helenes ögon på Sugar nu i början😀 även Krut ska träna imorgon😇 

Idag red jag bara Farina och Krut. Farina red jag ut på och Krut reds på banan. Vi provade en sadel på Krut idag, den passade på honom men inte mig. Jag kände mig som en klick smör på en varm potatis🤣 Fick inte ut något alls av det ridpasset med den sadeln, så jag tog av sadeln och red barbacka. Krut var fin och jag fick öva på balansen. Tror det är bra att rida barbacka ibland just för att man måste sitta rakt och i balans annars kan det bli tokigt. 
 
Hörs imorgon efter träningen😁 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: