Knut??!

Senaste dagarna har Krut varit så pigg och busig! Vad hände liksom🤣? Han småspringer till hagen, han busar runt i hagen, hoppar runt på gången och är jättepigg när jag rider. Det är så roligt att han äntligen börjar bli en pigg och glad häst. Han har ju varit seg och..hmm.., lat, ända sen jag fick honom. Det har verkligen varit så jobbigt och tråkigt när han aldrig gått fram. Men lite bantning och bra träning  verkar ha gjort susen. Sen han hade lite ont i magen har jag inte vågat ge honom så mycket kraftfoder heller, så han äter typ 2 dl kross på en dag. Alltså äter han inget extra kraftfoder heller utan verkar ha blivit pigg av sig själv 😜💥 
Det är så mycket roligare och lättare att rida när han tänker fram av sig själv. Men också svårt, eftersom jag inte vill ta död på energin genom att ta händerna bakåt eller att jag driver för mycket. 
Idag när jag red honom var han väldigt fin! Närmast för Krut väntar en tvådagarskurs för HW 2-3/1. Jag kommer dock bara rida den 3/1, då jag lovat en kompis att följa med till veterinären med en häst. Så mamma tömkör Krut den 2 istället när jag inte är hemma😄👍🏼 
(null)

(null)

(null)

Kommentera här: