Träning Surprice

Igår var det träning med Surprice. Jag hade tänkt ta Farina först men jag behövde verkligen hjälp med Surprice. Det var nog tur jag tog honom för Helene hjälpte mig jättebra med att få igenom honom. Jag har försökt jobba lite på samma sätt under veckan men det har liksom bara inte funkat.
Jag måste ha honom på ytter väldigt mycket. Så fort jag får problem ska jag ställa honom lite utåt för då har man mycket bättre kontroll på hela hästen liksom.
En väldigt bra träning minst sagt, precis vad jag behövde! Han är ju väldigt stor och lång i kroppen och det är inte lätt när man inte riktigt vet vad man ska göra ;)
 
Nästa träning är för Liane! Det är sista träningen med truppen tror jag, och när hon ändå kommer till Örebro tar jag med Surprice också. Dock är det en fredag = träning för Helene egentligen. Men jag har en tid för Helene samma vecka som Liane-träningen på onsdagen så vi får se vem jag tar då. Farina är ju den som ska vara i "fokus" men henne klarar jag på ett annat sätt! Aja nu känns det som jag bara gaggar på haha, är nog lite trött. Så godnatt hörs imorgon ;))
 
Lite nytagna bilder på Surprice, inte från träningen dock:)
 
 

Kommentera här: