in sweden we say midsommar

Hoppas ni haft en bra midsommar trots vädret. Min lillebror fyllde på midsommarafton så det var lite kalas på eftermiddagen. Annars hade vi det rätt lugnt, snart är varenda helg upptagen framöver så vi passade på att slappa lite.
I lördags red jag Farina i ridhuset. Både jag och mamma får klia oss i huvudet för nåt har hänt, hela hästen är som ny! Troligtvis är det blandningen av vila/laserbehandling/annan sadel för Farina är så glad igen och allt som var lite "orosmoment" som ibland funkade och ibland inte, gör vi utan att blinka nu. Jag syftar på exempelvis enkla bytena och skolorna. Dessutom behöver jag bara sitta till och hon direkt stoppar in bakbenen och kommer upp med framdelen! Det känns så bra, jag är så glad för Farinas skull för hon verkar så nöjd med allt!
Surprice har skrittats ut 2 dagar nu, han har varit jätteduktig när vi gått förbi kossorna, igår när Farina var med och han såg kossorna gjorde han ett sånt där "varningsljud" som hästar gör, men Farina brydde sig inte och då kunde Surprice skritta på långa tyglar förbi. Han får gå och titta på dom hela dagarna så snart borde han väl inse att dom inte är farliga.
 
Igår var jag först och hjälpte till en stund på Eklunda. Mockade och packade höpåsar. Var där till strax efter lunch och då kom mamma så åkte vi förbi Hööks och köpte vita ridbyxor och sytråd. På fredag åker vi till Gripen så ett par till ridbyxor var välbehövligt eftersom det är tävling i tre dagar.
 
Idag ska både Farina och Surprice ridas på banan. imorgon är det träning med Surprice och på onsdag är det dags för Farina. Sista träningarna innan det är lite sommaruppehåll i några veckor.
har hänt endel även med Surprice

Kommentera här: