Gårdagens träning

gårdagens träning var inte den bästa, men antagligen väldigt nyttig😎🙌🏼 Det blev extremt lång framridning pga hästen innan krånglade, vilket gjorde att Farina blev lite seg och trälig då jag fick rida och sen skritta, rida och skritta i typ 45 min🙈 


Under själva träningen ville hon först inte lägga vikten på bakbenen och samla sig, utan la sig i handen istället. Det gör hon inte längre då hon blivit så stark och bärig numera, så vi fick backa bandet och rida övergångar för att få henne med på noterna igen. Sedan jobbade vi med skrittpiruetterna. Om man verkligen ska skala ner problemet till där det som verkligen är ett problem så är det steg nr 3 hon tar i högervändningen. Varje gång fastnar hon just i det steget om jag inte kvickat upp henne ordentligt innan. Jag brukar tänka att hon ska börja trampa innan, då blir vändningen bra. Dagen båda skrittpiruetterna funkar på banan ska jag fira med tårta😂😋🎂 Så nu ska här tränas😉 
Efter skrittjobbet kom hon igång riktigt ordentligt och blev superfin! Red skolorna som det är i mitt program och det gick superbra. Hon var hur fin som helst då verkligen!😀🎉 

Kommentera här: