Guldstjärna till mig och Sugar

Idag får både jag och Sugar varsin guldstjärna 😆🌟✌🏼 


Mamma är i Stockholm på dressyrkommitté-träff hela helgen så vi har fått klara oss själva. Nu är det dags att Sugar kommer igång efter näsincidenten, och antagligen ska han med på träning för Helene på fredag dessutom. Så planen var att bara longera honom idag. Eftersom mamma inte var hemma fick jag sadla och fixa allt sånt helt själv. Det var första gången han blev sadlad utan att nån matade honom med godis men gick hur bra som helst. 
Sen kom pappa när jag skulle longera honom. Det är alltid mamma som longerar Sugar, så det var premiär att jag fick göra det. Men longeringen gick också bra. Han är väldigt lydig och lyssnade på mig hela tiden. 
Eftersom han var så lugn och fin tänkte jag hänga lite på honom. Han blev ju rädd vid uppsittningen en gång, så vi tar det väldigt försiktigt och ser till att han tycker det är najs att bli upphoppad på😉 
Pappa höll i honom såklart, och gav honom godis. Jag hängde en gång på honom, sen hoppade jag upp. Det känns som att han mognat under sjukskrivningen för hela han var mycket coolare än innna. Han har varit väldigt snäll och lugn, han är inte den nervösa typen, men han var helt avslappnad på ett annat sätt nu👏🏼 han växer väl också upp, även om vi nog aldrig kommer ta honom på allvar😆😆😆😆 
Vi skrittade ett varv innan jag hoppade av igen. Hade ingen väst på mig så jag ville inte rida mer, men det lilla jag red kändes det jättebra😀😀 

Kommentera här: