Statusuppdatering för Krutis

Planen häromdagen var att mamma skulle få börja rida Krut några gånger i veckan då hon ska på läger hos Helene snart😉 Men min kusin kom och stannande några dagar. Då fick hon rida Krut och jag tog Farina så passade vi på att rida ut. Krut har varit lite busig men bellan är van med busiga hästar så hon satt kvar som tur var 😜 idag fick mamma rida Krut, och jag vet ärligt talat inte vem som tyckte det var jobbigast😆 Mamma har ridit mycket förut men utvecklingen stannade av när jag började rida mer, nu kör, bär och betalar hon mest hela tiden😘 Så hon kan egentligen rida men hon gör det inte så ofta längre. 


Jag ska också på läger hos Helene (läängtar!!!) några dagar innan. Tar med Krut denna gången, så han är nog genomriden tills mamma ska dit😉 

Flikar in hur planen med Farina ser ut också. Hon fick vila direkt efter SM, och har gjort det fram tills i söndags. Nu har hon ridits ut i skogen några dagar och imorgon ska jag rida henne på banan. Hon har ingen tävling planerad förrän augusti, så nu kan vi fokusera på lösgjordhet och att förbättra traven (skolorna)😀💃🏼 


Nu börjar flugtäckes-säsongen! Tur att Krut (och Farina) har så fina zebratäcken😆🐼🐄🐴🦄

Kommentera här: