Gårdagens träning

Gdårdagens träning kan väl sammanfattas med denna bild😉  
 
Han var ju så himla fin i fredags och både jag och Helene var nog inställda på att fortsätta där vi slutade då. Men istället var det massor att ta igenom kändes det som. Min teori är att han fortfarande hade lite träningsvärk sen i fredags när vi började rota lite i honom och framför allt vänster bak som vi vill få honom att ta åt sig bättre.  Till skillnad från igår så tog han arbetet väldigt bra i fredags och blev bara ännu finare av det. Igår kändes han lite matt och att det tog emot när vi jobbade med det och då gjorde han sin fuling och tar upp huvudet och rätar ut sig. För att få tillbaka honom på rätt spår igen när han har rätat ut sig så måste jag få honom att sätta vänster bak in under sig och det är ju det han inte vill utan han spjärnar allt han kan för att slippa undan istället. Knuuuuut då😂  
 
MEN, där emellan var han SÅ fin! Alltså verklingen riktigt fin! Han har verkligen utvecklats enormt på bara nån månad. Han börjar bli så himla fin i formen och han börjar också komma ihop med i hela kroppen. När jag tar tillbaka honom i en halvhalt svarar han helt rätt och stoppar in bakbenen lite extra och när jag ber om mer framåtbjudning länger han på steget och skjuter på bakifrån. 
 
Nu ska vi träna på med det här tills nästa vecka! Nu får Krut skritta i några dagar och sen jobbar vi på igen. 
Nästa vecka ska även Sugar träna, kul! Det var ett tag sen Helene såg honom sist nu så det ska bli kul att höra vad hon tycker! 
gullis-knutis 💓

Kommentera här: