Årets första tävling + hingstvisning

I lördags var det hingstvisning på Eklunda. Jag tycker verkligen att det är så himla roligt att vara med och hjälpa till där, speciellt under hingstvisningarna. Allt ska vara rent och snyggt, gårdsplanen krattad, stallarna sopade och hingstarna skinande✨ 
Det var mycket folk och jag tror alla verkade nöjda, det är ju verkligen en resa man gör när man väljer hingst till sitt sto, seminerar och hela den biten och sen en lååång väntan fram till nästa sommar. 🐴👶🏼 Vi längtar väldigt mycket efter vår fölis nu iaf! 

Igår var vi iväg på tävling med Farina. Första för året. Farina var laddad💥 men nu börjar jag få lite koll på henne. 
Hon kändes fin på framridningen. Hade kanske önskat att jag skulle satt mer tryck i henne, fick inte riktigt med bakbenen så bra som vi kan. Väl inne på banan taggade hon till, såklart😉 det där med att jag inte riktigt fick henne mellan hand och skänkel, att hon var lite lång, följde med även inne på banan. Det gör det hela mycket svårare för oss båda, så vi fick några små missar här och där. Tex i galoppen så är hennes paradgren enkla bytena, men eftersom hon inte var helt lösgjord så trycker hon upp sig lite i formen och vi får inte riktigt den där finstämda kontakten. Då gör hon lite som hon vill vilket betydde att vi knappt hann skritta förrän hon redan hade fattat galopp igen (men hon fattade alltid rätt galopp, hon kan nog programmet utantill🤪😁) 

Vi fick 65% vilket vi var nöjda med. Målet var såklart högre, men med tanke på hur hon var, lite laddad och att vi fick några missar, så är vi nöjda. För vi fick ändå ett kvitto på att vi förbättrat oss i vinter, eftersom vi trots allt gjort många ritter där hon kört lite sitt race och då har vi inte alls fått de här poängen. Så vi är nöjda och tyckte vi fick en bra årsdebut! Nu laddar vi för nästa tävling🤩 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Blev lite sen så fick knoppa på 10 min🤪
(null)

(null)


Kommentera här: