onsdagens toppenträning och sista NP

Sugar var så himla fin i onsdags på träningen! I början var han lite lång och långsam, så vi fick kvicka upp honom lite. Han tyckte det var lite jobbigt att börja behöva ta i lite mer än tidigare, fast han tog ändå arbetet bra och blev så fin. Han började trava mer genom kroppen och med bra aktivitet. I galoppen måste jag vara extra noga att han inte "rullar" fram i en "unghästgalopp", utan att jag hjälper honom att få in bakbenen så han även kommer upp i fram. I vänster galopp är det lättare medan vi får jobba på ordentligt båda två i högervarvet. Där vill han trycka ut bogen och sätta in baken. Så jag får tänka öppna och hjälpa honom extra mycket för att komma rätt, så att han stärker sig. 
 
Krut fick laser i onsdags igen, nu var det nästan inga spänningar alls kvar som hon kände förra veckan! Wiho! Har märkt skillnad i ridningen bara efter första lasern så det mesta kom nog loss då. Han har varit lite stel i ena bakbenet, men så kände Lotta att han var lite spänd i en muskel på ryggen som antagligen har att göra med bakbenet. Allt hänger ju ihop på ett eller annat sätt, glad att vi har Lotta som är så himla kunnig och duktig med sånt! 
 
Nu har jag precis skrivit mitt sista NP i engelska, iaf uppsatsen. Nu är det bara läs, hör och muntligt kvar och det är inte heller så roligt, men uppsatsen är klar och det är så skönt!! 
 
Efter skolan idag ska jag till Eklunda för att hjälpa till med förberedelserna inför hingstvisningen imorgon! HÄÄÄR finns mer info om den! 
 
Några dåliga mobilbilder från träningen i onsdags! 

Kommentera här: