träningsonsdag

Igår tränade jag med både Farina och Krut. SÅ HIMLA ROLIGT! 
Först tränade jag med Farina för Pia. Farina var jättepigg hela träningen! Det är verkligen kul att hon har sån energi, samtidigt som det inte får gå till överdrift för då tar Farina över kontrollen 😆 Vi jobbade mycket med att få henne att lossa i nacken, speciellt till höger ville hon inte riktigt släppa igenom till en början. Hon ville gärna böja hela halsen till en början. Fast sen kom hon loss och då blev det helt annorlunda, då blev hon genast superfin! Jag som tyckte hon var fin redan innan fick en ännu bättre feeling då. Vi märkte också att hon blev trött snabbare då, för då var hon tvungen att börja jobba lite själv och inte att jag satt och höll henne i handen liksom. Det var en jättebra träning!
 
Sen var vi tvunga att fort åka hem och byta häst. Mamma stretchade och badade Farina och jag gjorde iordning Krut. Vi hann med allt på drygt 10 min och vår tidsplan höll! 
 
Krut tränade för HW och han var också riktigt fin! Jag tror att vi är påväg över en jobbig tröskel igen. Vi har ställt högre krav på honom nu och det är såklart det blir jobbigt för honom. Samtidigt har han blivit riktigt fin och förbättat sin "lägstanivå", så det går framåt även fast det känns segt ibland 😅😉 
Vi jobbade mycket övergångar och att han ska vara under mig och inte jazza runt typ. Vi jobbade även skolor och han var riktigt fin. Öppnorna gör han riktigt bra, slutorna har vi inte gjort så mycket men även dem gick bra tyckte jag. 
 
Red även Sugar hemma på banan efteråt. Han var också fin! 
 

Kommentera här: