Lajk hajk

Igår tränade Sugar igen! Han var jätteduktig även igår. Han är så rolig att jobba med! Han ger mig ett väldigt tydligt kvitto på vad jag gör rätt och om jag inte gör rätt. Jag kommer nog lära mig väldigt mycket på honom!  Tex ifall jag håller för mycket i handen , så stoppar han in nosen och blir låg i formen. När jag istället bara har en lätt kontakt kommer han upp i fronten och bär sig själv! 
Vi började rida lite programdelar , gick jättebra! Vi red faktiskt lite delar ur LA:3, duktigt! 
Även lite bäbis-skolor (:’)) som också gick bra. Han tycker slutor är lite konstigt, men då flyttade vi in linjen en bit innanför spåret och då gick det mycket bättre. Då hade han ingen vägg som han inte ville springa in i liksom som hindrade honom. 

Sen åkte jag rätt ut i skogen för att möta upp min klass för en natt utomhus. Haha var ju inte jättepeppande när det var mörkt och kallt, åka ut i skogen för att sova 😂 men vi hade jätteroligt och jag fick en bra sovplats i en mysig stuga! Lite trött idag bara haha🤭😂😴 

Idag är det träning för HW och idag ska vi lära oss att tömköra! Av de vi känner tror jag Helene är den som kan tömkörning bäst! Så det ska bli jätteroligt! Krut är mycket tömkörd innan så han är bra att lära sig på också! 
Dock trampade (läs blev rädd för en småfågel och råkade landa med all sin kraft på min fot🙃) han mig precis , så vi får se hur det går 😜 
Måste också skriva att igår när jag red Krut gick det så bra! Han var så fin och duktig! 😘
(null)

(null)

(null)
Äpplen i massor nu! Detta plockade jag på typ 10min 🍎🍏🐴🦄🍭 

Kommentera här: