PEDER FOR THE WIN

Wow Peder vann jerringpriset i år igen!!!! Hur otroligt roligt är det inte, men samtidigt är han verkligen värd det efter insatsen han gjorde på EM! Dessutom har han gjort flera andra bra tävlingar, som aldrig uppmärksammades men som också väger tungt tycker jag! Sarah är också jätteduktig och hade hon vunnit hade jag inte blivit chockad direkt, men samtidigt klappar hjärtat lite hårdare för ridsporten så det var ju suuuuuuuperkul(!!!!) att Peder vann!🤩🤩🤩🤩🤩 

Tycker bara det är tråkigt och respektlöst av alla som inte kan acceptera att Peder vann. Som måste vräka ur sig hat och nervärderande kommentarer direkt på fb och insta. Respektlöst mot Peder och mot ridsporten i stort. De visar hur mycket mer uppmärksamhet ridsporten behöver i media så folk börjar förstå att det är en sport precis lika krävande som alla andra, och att Peders insats i år faktiskt var en fantastisk prestation. Oavsett hur bra de simmat eller orienterat eller åkt skidor. Blir så trött. Vuxna människor, lär er bete er på sociala medier. Märks att ni är uppväxta med en tegelsten och kottar typ. 

Red Krut förut, som planerat. Han var jättepigg och busig🤓 vi längtar tills backen tinar så det inte är stenhårt precis överallt för vi vill ut och trava och galoppera i skogen nu!!🌲☀️🏇🏼
Promenaden med Farina ställde jag dock in. Blåste ju kulingvindar så man höll på att avlida. Krut hade först ett tjockt ridtäcke över rumpan, sen la jag på ett ylletäcke som jag kunde sitta på och sist ett tjockt reflextäcke som jag hade över benen. Burrrr vad kallt det var❄️❄️ 
Efter att jag ridit Krut fixade jag iordning stallet och sen fick hästarna komma in tidigt idag istället. Kan säga att de lämna inte in några protester på det. De blev väldigt glada att komma in i stallet där det inte blåste🙄 
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera här: