Midsommar

Hoppas alla hade en trevlig midsommar! đŸŒžđŸ“â˜€ïž (đŸŒŠâ˜”ïžâ˜ƒïž?) 

GĂ€llande Krut sĂ„ har det kĂ€nts mycket bĂ€ttre senaste ridpassen och trĂ€ningen! Ett ridpass hemma dĂ€r vi verkligen fick jobba bĂ„de jag och Krut största delen av passet, men mot slutet sĂ„ lossnade det och jag hoppas att Krut ocksĂ„ kĂ€nde att det var bra. Han blev vĂ€ldigt fin, men framför allt sĂ„ kunde jag rida med sĂ„ lĂ€tta hjĂ€lper, jag hade en hĂ€rlig kontakt mellan bettet och min hand, han gick fram av sig sjĂ€lv och det kĂ€ndes sĂ„ lugnt och behagligt! Det Ă€r vĂ€rt mer Ă€n nĂ„t annat pĂ„ Krut just för att han ska vilja jobba och tycka att det Ă€r kul och kĂ€nns enkelt! 
TrĂ€ningen i onsdags gick ocksĂ„ bra! Det var sĂ„ roligt att rida nĂ€r han var sĂ„ fin och gav sĂ„n hĂ€rlig kĂ€nsla! Mindre kul var att regnet vrĂ€kte ner under den timmen jag red sĂ„ det var inte helt lĂ€tt att sitta i sadeln eller hĂ„lla i tyglarna 😉😂 

Farina har ocksĂ„ varit fin! Jag gillar att rida hjĂ€rtat, för vi Ă€r sĂ„ finstĂ€mda att jag bara behöver tĂ€nka sĂ„ vet hon precis. Speciellt i galoppen. SĂ„ himla roligt och coolt! Jag hoppas vi kan lyckas ta med oss det in pĂ„ banan nĂ„n gĂ„ng! 

Sugar har joggats igĂ„ng lite lĂ€tt nu. Han Ă€r fortfarande den som bortprioriteras om vi inte hinner alla. Men det gör nog inget, han kan ju knappast bli anklagad för att bli tagen för hĂ„rt och för tidigt. Han Ă€r mer en sĂ„n som behövt mycket tid. Han har iaf varit jĂ€ttefin! SĂ„ rolig att jobba med! Han har lekande lĂ€tt för sig. Det vi mĂ„ste jobba lite mer med Ă€r att han ska orka bĂ€ra lite mer vikt pĂ„ sina bakben sĂ„ att kontakten och drivet framĂ„t blir lite jĂ€mnare. Han orkar Ă€nnu inte riktigt, men det Ă€r inte sĂ„ konstigt. 
(null)

(null)
đŸŒžđŸŒŒđŸŒžđŸŒŒđŸŒžđŸŒŒđŸŒžđŸŒŒ

Kommentera hÀr: