SOMMARLOV

SOMMARLOV!!!! WAAAHHH!!!😍😍 Nu har jag dock redan haft lov en hel vecka men tiden har sprungit förbi Ă€ndĂ„! Har varit och hjĂ€lpt till pĂ„ Eklunda mycket bl.a. 

Med krut har luften lite gĂ„tt ur mig alltsĂ„, det kĂ€nns verkligen som att vi ska ta oss upp för kvarntorpshögen pĂ„ cykel i motvind typ . Samtidigt sĂ„ vet jag ju hur fin han kommer att bli, sĂ„ det Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ drivkraften. Men sĂ„ segt nĂ€r man vill sĂ„ himla mycket och han inte riktigt Ă€r pĂ„ min linje Ă€n. TrĂ€nade i mĂ„ndags och han blev fin mot slutet. Red Ă€ven i tisdags och dĂ„ var han bĂ€ttre redan frĂ„n början . 

Sugar har ocksĂ„ börjat jogga igĂ„ng efter lite ledigt. Han Ă€r ju helt underbar i jĂ€mförelse med en annan brun liten hĂ€st😉🐮  Sugar har varit fin! Nu jobbar vi med att stĂ€rka upp honom sĂ„ han blir lika stark pĂ„ bĂ„da sidorna, eftersom det var det Torunn sĂ„g pĂ„ vetchecken. Nu sĂ„ hĂ€r i början har vi ridit mycket bommar, vi tĂ€nker att dĂ„ fĂ„r han ta i lika mycket med bĂ„d sidorna . 

Farina ska ridas igĂ„ng nu nĂ€r mamma kommer hem frĂ„n jobbresan. Skulle ju ridit henne redan för en vecka sen, men dĂ„ var hon lite tjock i ett ben. Vi har dĂ€rför lĂ„tit henne vila nĂ„gra dagar extra. Det kĂ€nns skönt att vi valde att inte tĂ€vla mer innan SM. Nu har vi tid att lĂ„ta hennes vrickning antagligen lĂ€ka ut och inte behöva stressa. MĂ„let Ă€r ju att vi ska vara pĂ„ topp i mitten av juli! DĂ„ kan vi se till att hon fĂ„r Ă„terhĂ€mta sig istĂ€llet för att rida en extra tĂ€vling "i onödan". Vi tror att det upplĂ€gget passar bĂ€st pĂ„ Farina! đŸ€©

Mamma Ă€r som sagt pĂ„ jobb utomlands sĂ„ jag har eget ansvar över djuren. Pappa finns ju ocksĂ„ haha men det Ă€r inte sĂ„ mycket att fixa nu sĂ„ jag klarar det mesta sjĂ€lv 😝  hĂ€starna har iaf fĂ„tt vila nu nĂ€r hon varit borta. Ogillar att rida sjĂ€lv, jag sjĂ€lv blir sĂ„ osĂ€ker och tĂ€nker pĂ„ allt som kan hĂ€nda, vilket mina hĂ€star kĂ€nner sĂ„ allt hĂ€nder ju nĂ€r jag Ă€r sjĂ€lv đŸ€Ł hĂ„ller mig dĂ€rför pĂ„ marken nĂ€r ingen kan vara med! 

Nu ska jag ut och fixa hĂ€starna för kvĂ€llen . 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Red kl 6 hĂ€romdan 
(null)

(null)
Hemeralds lillasyster Emmy Ek 😍
(null)
Massa söta föl pĂ„ Eklunda nu som Ă€r dĂ€r med sina mammor😍😍 
(null)

Kommentera hÀr: