Gårdagens träning

Sugar gjorde verkligen att det var värt att frysa lite igår kväll för han var så himla fin på träningen! Helene sa att det var den bästa träningen och det håller jag med om. Så duktig var han. Nu har han verkligen förstått vad skänkelvikningar är, då blir han nästan överambitiös istället så vi flyttar bara korta sträckor och sen ska han gå rakt och tänka fram. Det är också bra så han inte viker sig i sidan efter en bit om vi flyttar för långt.

I galoppen var han riktigt fin också. Han har blivit lite lång och låg där, speciellt i höger varv. När han då blir lång tappar han lite bjudning, men jag kan inte heller korta upp honom om han inte går fram. Men jag har märkt skillnad på galoppen när jag har haft honom lite kort och rund i formen och framme för skänkeln i traven innan, då har galoppen automatiskt blivit bättre. Igår var han jättefin i formen i traven hela passet så jag tror det hjälpte till att få galoppen bättre också . 

Det var ju sjukt kallt, alla frös typ haha! Jag hade dubbla underställströjor, fleecetröja, vinterjacka, softshellridbyxor och fodrade stövlar när jag red. Vanligtvis hade jag tagit av mig jackan redan innan jag började rida typ för det hade blivit så varmt. Men när jag ridit färdigt var jag bara "skönt" varm, inte svett nånstans. Då är det kallt liksom⛄️ 
(null)
Sommar nu tack😎☀️ 

Kommentera här: