Hästar på rymmen

PÅSKLOV! 😍 

Idag vilade Krut och Sugar. Det är en balansgång gällande Krut. Han måste ju pressas lite för att komma framåt i utvecklingen, samtidigt som träningarna tar väldigt mycket på honom och då måste han få återhämta sig för annars tar det bara längre tid innan han är som vanligt igen . Det är verkligen inte lätt att helt plötsligt gå från matglad till blivande elitidrottare typ😙😜 
Onsdagens träning var inte den bästa. Han var så galet lång! Fattar inte varför för han var riktigt fin dagarna innan . Krut är ganska kort i kroppen och jag har inte mycket bakom sadeln, men desto mer framför. Han har väldigt lång hals och framdel så det gäller att han är rund och kort i formen. Annars hamnar han i framvikt vilket inte är bra för honom. Vi fick jobba ordentligt båda två i stort sett hela passet. Phu! Men sista 5 min lossnade det och han blev så fin! Då blir han lätt i fronten, härligt driv bakifrån och det är så roligt då🎉 

Igår utmanade jag mig och försökte rida ut själv på Farina. Ibland kommer vi en bit in i skogen, ibland inte ens av gårn’. Igår kom vi ganska långt hemifrån faktiskt. När jag minst anar det så tvärvänder hon som vanligt och drar hem i full fart. Fick inte stopp på henne! Vi närmade oss en lada, och bakom den såg jag att det kom en bil. Insåg att den inte såg oss och fick ännu mer panik. Ladan är byggd i vinkel så jag fick styra in henne mot väggen för att bara få henne att byta riktning iaf för att inte springa ut framför bilen. Det var verkligen otäckt och rikigt nära att nåt hände! 😱 
Så idag red vi samma väg, fast mamma ledde oss hela vägen. Då brukar hon vara snäll men om hon gör nåt kan mamma hålla i. 
Innan det fick jag dock jaga hästar🤔 PRO-klubben var ute på vårjogg 😂🦄🐴🤪 de var nere i grannens skog och snurra men jag fick tag i dem tillslut😉 
Farina skötte sig på ridturen sen också😇 
(null)

(null)

(null)



Kommentera här: